Žydriausios jūros ir balčiausių paplūdimių rojuje | Apžvalga

Laisvalaikis

• Žydriausios jūros ir balčiausių paplūdimių rojuje

• Data: 2013-06-10
    Autorius: Vaida Stundytė

Nuotrauka iš asmeninio Andriaus ir Dovilės archyvo

Kai Lietuvoje kasmet žiema vis užtrunka, neužleisdama vietos pavasariui, spaudžia šaltis ir kankina nuolatinis snygis, norom nenorom susimąstai, kaip būtų gera atsidurti kažkur šiltuose kraštuose, kur karšta kiaurą parą, kur gali mėgautis saule ir jūra. Tuo tarpu Andriaus ir Dovilės šeima ne tik mąstė, bet ėmė ir pavertė tai realybe – kartu su mažuoju Augustuku, kuriam tuo metu buvo 5 mėnesiai, vasario mėnesį išskrido į Bahamas – vieną gražiausių pasaulio kampelių.

Bahamos – salų valstybė Atlanto vandenyne, Karibų jūros regione. Ją sudaro 700 salų, iš kurių gyvenamų tėra 40. Artimiausia Bahamoms – JAV Floridos valstija, pietuose – Kuba. Bahamų sostinė – Nasau. Būtent į šį miestą, kuriame gyvena 70 proc. visos Bahamų populiacijos, ir atskrido Andriaus ir Dovilės šeima. Tiesa, tai nebuvo galutinė jų stotelė – iš Nasau jie perskrido į Ilgąją salą (Long Island), kurioje ir praleido savo atostogas.

Bahamų pavadinimas, manoma, kilęs iš ispanų kalbos ir reiškia „sekli jūra“ (baja mar). „Iš tiesų ten jūra – iki kelių, – tvirtino Andrius. – Todėl Bahamose labai patogu ilsėtis su mažais vaikais“.

Bahamų salose kadaise gyveno tainai arba, kitaip, lukajanai. Tačiau 1492 m. vienoje iš šių salų (San Salvadore) išsilaipino Kristupas Kolumbas ir vietinių populiacija pamažu ėmė nykti: Ispanijai įsitvirtinus salose, daugybė vietinių indėnų buvo išvežti kaip vergai, didelė jų dalis išmirė dėl atvežtų Senojo pasaulio ligų, kurioms neturėjo imuniteto. Salos staigiai ištuštėjo ir liko beveik negyvenamos iki XVII a. Po Kolumbo šiomis salomis susidomėjo britai, kurie XVII a. ten ir pasistatė savo pirmąsias gyvenvietes ir salyną iš ispanų perėmė į savo rankas. 1973 m. Bahamos gavo nepriklausomybę nuo Didžiosios Britanijos, nors nominaliai išliko Tautų Sandraugoje ir pripažįsta Didžiosios Britanijos karalienę. „Britai, Bahamose įkūrę koloniją, į salyną atsigabeno ir vergų. Juos išlaisvinus, ten gyvena beveik vien juodaodžiai“, – pasakojo Andrius. Mulatai ir juodaodžiai Bahamose sudaro 85 proc. visų gyventojų.

Ilgoji sala, kurioje apsistojo Andriaus ir Dovilės šeima, yra apie 100 km ilgio ir vos 6 km pločio sala Bahamų salyno pietinėje dalyje. „Saloje labai mažai civilizacijos. Gyvenamieji namai atrodo taip, lyg būtų skirti tik prisidengti nuo saulės ir vėjo. Neįsivaizduoju, kaip juose galima gyventi. Kiemai apleisti, prikrauti nenaudojamų daiktų, tačiau kiekviename sklype stovi bent po vieną didelę mašiną. Atvykusių europiečių bei amerikiečių nameliai kur kas patrauklesni. Bahamos tapusios žiemos rezidencija daugeliui nepakeliančių šaltojo metų laiko, – pasakojo Dovilė. – Ilgoji sala yra susidariusi iš koralinio rifo, ten žemė labai nederlinga, todėl vietiniai augina tik plantanus (tai tokia bananų rūšis, kuri vietiniams svarbi taip, kaip lietuviams bulvė). Palmės Ilgojoje saloje natūraliai neauga. Pasodintos prie viešbučių, jos kasdieną laistomos ir tręšiamos. Apskritai žalia tik prie viešbučių, kitur – apdžiūvę krūmai. Taigi Bahamų gamta be jūros ir smėlio nėra įspūdinga“.

Ilgojoje saloje, pasak Andriaus, nei vietinių, nei turistų nėra daug. „Turistų ten tiek mažai, kad per savaitę tapome kone pažįstamais: susitikę pasisveikindavome, prasilenkdami kelyje susipypsindavome“, – pasakojo Dovilė.

„Saloje ir ypatingų pramogų nėra, ten gana ramu. Pravažiavome vos vieną kitą kioskelį, kuriame iš kolonėlių garsiai grojo muzika. Tiesą sakant, pramogų mes ir neieškojome, ramiai leidome laiką. Atsikeldavome ir, kadangi mūsų viešbutis buvo tiesiog paplūdimyje, visą dieną praleisdavome prie jūros“, –  prisiminė Dovilė.

Kai poilsis prie jūros pabosdavo, Andrius, Dovilė ir mažasis Augustukas traukdavo apžiūrėti vietos įžymybių. Aplankė Hamiltono urvą – vieną didžiausių Bahamų urvų sistemų su erdviais pasažais, kuriuose XX a. pradžioje rasta pirmųjų salos gyventojų – indėnų – daiktų ir piešinių. Grožėjosi Dyno žydrąja skyle (Dean‘s Blue Hole) – didžiausia pasaulio povandenine smegduobe, kurios gylis – 202 m. Turėjo galimybę ne tik vienas gražiausių Bahamų salų – Eksuma salas (Exuma Cays) – pamatyti iš paukščio skrydžio, bet ir apsilankyti vienoje iš jų – Smėlėtoje saloje (Sandy Cay), kurioje buvo filmuojamos žymiojo filmo „Karibų jūros piratai“ paplūdimio scenos.

Visgi Andriui ir Dovilei didžiausią įspūdį paliko Bahamų paplūdimiai – būtent tai, dėl ko į šį salyną atvyksta ko gero visi turistai. Pasak Dovilės, Bahamos atostogoms buvo pasirinktos pirmiausia dėl mažojo Augustuko: „kelionė buvo skirta sūnui, buvo stengtasi pirmiausia dėl jo. Jam būdavo be galo linksma, kai atsikėlęs anksti ryte (5 val. ryto) galėdavo nuogas ropoti po smėlį. Jokių kombinezonų, kepurių ir šalikų, kurie iki tol gadino nuotaiką. Net sauskelnių paplūdimyje nereikėjo. Pirmą kartą atsistojęs basas ant šlapio smėlio nusišypsojo, o kai banga pasiekė kojas, išgirdome džiaugsmingą krykštavimą, kokio iki tol nebuvome girdėję. Supratome, kad atostogų vietą pasirinkome teisingai“.

„Mums buvo svarbu, kad jaustume, jog vieta, kurią išsirinksime, yra geriausia, kad tą patį jaustų ir vaikas, kad joje nereikėtų veikti kažko specialaus ar kažkur eiti, – tvirtino Andrius. – Būdami Bahamose jau savaime buvome pačioje geriausioje pasaulio vietoje, iš kurios nereikėjo nei žingsnio žengti. Išeidavome iš apartamentų ir viską turėjome vietoje: ir patį balčiausią smėlį, ir pačią žydriausią jūrą, ir pačias gražiausias palmes“. ■

• ATGAL
    Gamtos ir ekologijos paviliota
    PIRMYN
    Šri lanka - nuostabi gamta ir galimybės tik vyrams
  • Mūsų draugai:
  • ELP grupė
  • Bernardinai.lt
  • Europarlamentaras Algirdas Saudargas

Copyright © 2011 apzvalga.eu. Visos teisės saugomos.

Draudžiama tinklapyje „Apžvalga“ paskelbtą tekstinę ir vaizdinę medžiagą panaudoti kitose žiniasklaidos priemonėse arba platinti šio tinklapio medžiagą kuriuo nors pavidalu be „Apžvalgos“ leidėjų sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti „Apžvalgą“ kaip šaltinį.